woensdag 25 maart 2009

Blok van de Maand

Een hele groep quilters is via Quilt at Home begonnen aan de Thimbleberries BOM 3's Company. Elke maand snij ik voor mijzelf ook een setje stoffen, zodat ik 'mee kan doen'. De blokjes van de 1e maand lagen al even klaar, maar ik bedacht dat ik ze nog niet aan jullie heb laten zien. Hier hangen ze op mijn kamerscherm: Elke maand maken we 4 blokken: één 12 inch blok en drie 6 inch blokken. Terwijl we bezig zijn krijgen we al instructies om van de stoffen blokken te snijden die we voor later bewaren (als alle blokken aan elkaar worden gezet). Voor de naadtoeslag gebruik ik een 1/4 inch naaimachinevoetje, dat werkt perfect.

En voor het snijden van de hoekjes heb ik dit handige hulpmideltje van Marti Michell gebruikt, de Corner Trimmer. Bij de blokken van de volgende maand doe ik wat foto's zodat je kunt zien hoe dit werkt om perfect passende hoeken te krijgen.


Nu snel verder met een idee voor een mini paasquiltje...Fijne woensdag!



1 opmerking:

Anoniem zei

Ziet er mooi uit !
Goed weekeinde , groetjes Ingrid.