woensdag 17 september 2008

Nog een nieuw project?

Yesss...ik hoopte al dat de postbode vandaag zou langskomen met dit pakketje. En ja hoor, vanmiddag ging de bel en ontving ik dit boek over de Civil War Diary Quilt. Samen met een aantal andere quiltsters gaan we werken aan deze quilt en houden elkaar & jullie via onze weblogs op de hoogte. Voor degenen die nog nooit van CWD-quilt gehoord hebben, het boek zegt: "Warm your heart with a quilt inspired bij Civil War diaries and the women who wrote them". Het boek bevat dus dagboekfragmenten geschreven door 10 vrouwen tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog. De 121 blokjes van deze quilt zijn op hun verhalen geïnspireerd en worden net als toen met de hand gemaakt.Ik vind het vooral fijn omdat ik voor die blokjes niet achter de naaimachine hoef te zitten en dus kan ik daar lekker op de bank aan werken...
De bedoeling is elke maand een blokje af te krijgen, en dan heb ik hem als het goed is in 2018 af! Joepie :0)
Ondertussen gaat het Old Tobacco Road mysterie gewoon door. Dinsdag heb ik met Jantine samen een paar uurtjes eraan kunnen werken en stap 1 is af. Dat zijn 155 pinwheels, ik bedoel 4- patches natuurlijk...Ik zit al met de pinwheels van stap 2 in mijn hoofd! Ik denk dat ik daaraan genoeg zal hebben. Ik heb er bundeltjes van 10 van gemaakt met veiligheidsspeldjes, zo hoefde ik tussendoor niet steeds opnieuw te tellen.
Nu op naar de pinwheels want die maken we voor stap 2...dat moeten er ongeveer 85 worden. Ik heb voor licht/rood gekozen. En ik heb wel veel halve maar pas 3 hele ! Ach, ooit zijn het er weer 85...dan horen jullie weer van mij :0)

5 opmerkingen:

Jantine zei

Ehhh typefoutje ;-) Je bedoelt 155 4-patches! Maar ga lekker door, je rode pinwheels zien er super uit!
En dat boek wil ik graag eens inkijken ook al ga ik niet meedoen. Ik moet gewoon eerst die quilted diamondblokken afhebben en dat zijn er ook nog wel een stuk of 30 of nog meer, zou eens moeten gaan tellen...

Anoniem zei

a, je boek is binnen! leuk!

Anoniem zei

jeetje sandra dat is op het lange termijn 2018. tegen die tijd is jack een puber. leg je lapjes dan maar ver in de hoek want een moeder die met lapjes op de bank zit die wil hij natuurlijk niet!! dat doen oma's....
groetjes petra

Elly zei

Wat een gaaf project ga je doen zeg. Heel veel succes, ik blijf je
volgen, knuffel Elly

Anoniem zei

Hoi, ik kom even kijken. Ik zag bij Inge dat je meedoet met de CWDquilt.
Leuk!!
Mijn eerste blokje is af. Ik maak ze met de machine.
Ik zie dat je met mooie dingen bezig bent.
Kom snel weer ff kijken.
Groetjes